OGÓLNE WARUNKI ZAMÓWIEŃ
"ALINOX" SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
§ 1
Postanowienia ogólne
- Ogólne Warunki Zamówienia, zwane dalej Warunkami określają ogólne zasady, na podstawie których ALINOX Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (ALINOX), zwana dalej Zamawiającym, dokonuje zakupu towarów lub usług określonych w Zamówieniu.
- Niniejsze warunki wyłączają Warunki Ogólne Sprzedaży Dostawcy.
- Warunki mogą być zmieniane, modyfikowane lub niektóre z nich wyłączone od stosowania przez Zamawiającego w kierowanych przez niego do Dostawcy zamówieniach lub załącznikach do Zamówień, lub treści umowy zawieranej z Dostawcą, określonych jako Warunki Szczegółowe Zamówienia zwane dalej Warunkami Szczegółowymi.
- Warunki Szczegółowe mają moc wiążącą tylko i wyłącznie wobec konkretnego Zamówienia i w żadnym wypadku nie mogą być traktowane przez Dostawcę jako dokonane w stosunku do następnych Zamówień, składanych przez Zamawiającego.
- Jakiekolwiek odstępstwo od stosowania przez Ogólnych Warunków Zamówienia może mieć miejsce wyłącznie za pisemną zgodą Zamawiającego.
- „Alinox” spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Mysłowicach przy ul. Partyzantów 7, zarejestrowana jest w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy Katowice – Wschód w Katowicach Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000279327, z kapitałem zakładowym 2.150.000,00 zł, o numerze NIP 6431705926.
§ 2
Potwierdzenie przyjęcia zamówienia
- Potwierdzenie Zamówienia jest równoznaczne z zaakceptowaniem niniejszych Warunków.
- Przystąpienie Dostawcy do wykonania Zamówienia jest równoznaczne z akceptacją Zamówienia na Warunkach w nim zawartych.
- Brak potwierdzenia w terminie do 5 dni roboczych jest równoznaczne z akceptacją
Zamówienia na Warunkach w nim zawartych.
§ 3
Kontrola procesu dostawcy
- Zamawiający zastrzega sobie możliwość wykonania audytu procesu w zakresie wykonywanego zamówienia. Dostawca jest zobowiązany do umożliwienia przeprowadzenia audytu osobom kontrolującym, okazania dokumentacji i stopnia zaawansowania prac w procesie produkcyjnym. Kontrola taka nie zdejmuje w jakikolwiek sposób odpowiedzialności z Dostawcy.
§ 4
Warunki dostawy
- Zamówione towary i/lub usługi muszą być dostarczone w sposób zgodny z postanowieniami Warunków Zamówienia wyszczególnionych w zamówieniu lub Załącznikach.
- Dostarczone towary i/lub usługi ujęte w Zamówieniu muszą spełniać wymagania jakościoweokreślone w dokumentacji technicznej na dany towar oraz w odpowiednich normach, przepisach prawa i dodatkowych wymaganiach zawartych w Zamówieniu.
- Właściwym miejscem dostawy jest siedziba ALINOX.
- Termin dostawy uznaje się za dotrzymany pod warunkiem dostarczenia towaru i/lub usługi wraz z dokumentami i warunkami wskazanymi w specyfikacji Zamówienia lub innymi, wynikającymi z przepisów prawa i potwierdzenia przyjęcia towaru i/lub usługi przez osobę uprawnioną do jego przyjęcia ze strony Zamawiającego.
- Niedotrzymanie ustalonych terminów dostawy lub dostawa niezgodna z zamówieniem upoważnia Zamawiającego do odstąpienia od Zamówienia. Umowne prawo odstąpienia Zamawiający może zrealizować w formie pisemnej w ciągu 14 dni od daty zaistnienia okoliczności uzasadniającej odstąpienie od umowy.
- Dostawca jest zobowiązany do właściwego zabezpieczenia towaru na czas transportu i magazynowania, do czasu przyjęcia towaru przez Zamawiającego, potwierdzeniem czego jest podpisany dokument dostawy.
- Dokumentacja dostawy, opakowania zbiorcze oraz towary powinny zawierać numerację i oznaczenia Zamawiającego, wskazane w Zamówieniu.
§ 5
Odpowiedzialność dostawcy
- Dostawca (wykonawca usługi) ponosi odpowiedzialność za weryfikację stanu technicznego materiału powierzonego przez Zamawiającego celem wykonania na nim usługi oraz weryfikację na zgodność z dokumentacją.
- Ewentualny materiał przekazany Dostawcy w celu wykonania usługi pozostaje własnością Zamawiającego. Z chwilą przyjęcia Dostawca ponosi pełną odpowiedzialność prawną za materiał powierzony przez Zamawiającego.
§ 6
Odbiór/Przyjęcie
- Jeżeli dostawa towarów i usług ma nastąpić do siedziby Zamawiającego, przyjęcia towarów i/lub usług mają miejsce w siedzibie Zamawiającego w godzinach 8.00 – 15.00 w dni robocze.
- Każda dostawa ma zostać pisemnie awizowana, faksem lub drogą mailową do Zamawiającego z podaniem daty, na co najmniej 2 dni przed planowaną datą realizacji.
- Dostawca ma obowiązek zapakować wyrób w sposób chroniący go podczas transportu. W przypadku towarów o znacznej wadze, gabarytach lub dużej ilości sposób pakowania
- Dostawca zobowiązany jest do doręczenia Zamawiającemu wraz z przedmiotem zamówienia wymaganych dokumentów potwierdzających ilość, jakość i zgodność, a w szczególności świadectw kontroli jakości, atestów, kart pomiarowych, kart charakterystyki i innych wymaganych dokumentów, wskazanych w specyfikacji Zamówienia lub wynikających z przepisów prawa.
- Przedstawiciel Zamawiającego dokonuje kontroli dostawy w momencie jej przyjęcia, w szczególności kontroli co do ewentualnych uszkodzeń przedmiotu dostawy, powstałych podczas jego transportu oraz zgodności dostawy i dokumentacji towarzyszącej z Zamówieniem.
- W przypadku niekompletnej lub niezgodnej dostawy, Zamawiający ma prawo odmowy przyjęcia dostawy lub warunkowego przyjęcia dostawy i sporządzenia protokołu rozbieżności. Zamawiający niezwłocznie poinformuje Dostawcę o fakcie nieprzyjęcia przedmiotu dostawy z podaniem przyczyny odmowy.
§ 7
Gwarancja
- Dostawca udziela gwarancji na dostarczone towary lub usługi na okres 36 miesięcy, licząc od dnia odbioru przez Zamawiającego przedmiotu dostawy wraz z pełną dokumentacją.
§ 8
Postanowienie reklamacyjne
- Stwierdzone wady jakościowe lub braki ilościowe Zamawiający zgłasza niezwłocznie do Dostawcy, jednak nie później niż w ciągu 14 dni od daty odbioru dostawy.
- W przypadku, gdy braki lub wady były tego rodzaju, że nawet przy należytej staranności nie mogły być ujawnione przy odbiorze, termin 14 dni biegnie od daty ich ujawnienia.
- Dostawca zobowiązany jest usunąć wady niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 14 dni od daty otrzymania reklamacji. Do momentu usunięcia wady Zamawiający jest zwolniony z obowiązku uiszczenia wynagrodzenia za dostarczony produkt/usługę.
- W przypadku nieuwzględnienia reklamacji Dostawca ma obowiązek poinformować Zamawiającego o przyczynach nieuwzględnienia reklamacji w terminie 14 dni.
§ 9
Odpowiedzialność za podwykonawców
- Dostawca nie może zwolnić się od odpowiedzialności względem Zamawiającego z tego powodu, że niewykonanie lub nienależyte wykonanie dostawy przez Dostawcę było następstwem niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązań wobec Dostawcy przez jego kooperantów, poddostawców lub podwykonawców.
§ 10
Warunki płatności
- Dostawy towarów i/lub usług objętych Zamówieniem płatne będą w walucie i cenach uzgodnionych pomiędzy Zamawiającym a Dostawcą w terminach i na zasadach określonych w Warunkach zawartych w Zamówieniu.
§ 11
Zakaz cesji wierzytelności
- Dostawca zobowiązuje się do nieprzenoszenia bez pisemnej zgody Zamawiającego wierzytelności przysługujących z niniejszego Zamówienia na inne osoby jak również do nieobciążania ich oraz zamieszczenia klauzuli o tym ograniczeniu na wystawianych fakturach pod rygorem braku ich wymagalności.
§ 12
Inne postanowienia
- Wszelkie spory wynikłe z niniejszego zamówienia rozstrzygane będą według prawa polskiego, przed sądem właściwym według siedziby Zamawiającego.
- Niniejsze warunki są integralną częścią Zamówienia.
- Dostawca zobowiązuje się traktować jako poufne wszelkie informacje udostępniane wzajemnie w ramach niniejszej umowy i zapobiegać ich nieuprawnionemu ujawnieniu i potwierdza, że wymagania dotyczące zachowania tajemnicy będą przestrzegane przez jego pracowników oraz podwykonawców. Zachowanie tajemnicy obowiązuje zarówno w trakcie realizacji niniejszej umowy, jak i po jej wykonaniu.
- Zmiana w/w postanowień umownych wymaga formy pisemnej uzgodnionej przez obie Strony.
- W sprawach nieuregulowanych mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego i inne obowiązujące akty prawne.